lunes, 12 de octubre de 2009

ECORAIL PER A FAMILIES



Avui estava mirant les telenotícies comarques i m'ha cridat l'atenció aquesta nova idea innovadora per anar en familia.

DOCUMENT EXTRET del Diari Regio7


L´Ecorail arriba a Callús dos anys tard. El dia 11 s'inaugura aquest mitjà turístic en què s'aprofiten les vies per anar de Callús al Parc de l'Agulla.

El projecte, impulsat pel Consorci de Turisme del Cardener, i amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona, pretén donar un nou impuls als atractius turístics de la zona.
Un cop superades les proves tècniques l'Ecorail del Cardener s'inaugurarà finalment el dia 11 d'octubre. Es tracta d'un projecte turístic que hauria de funcionar des de fa dos anys però que s'ha anat endarrerint fins que el Consorci de Promoció Turística del Cardener, que impulsa la iniciativa, ha obtingut les llicències i els permisos per legalitzar l'activitat. L'Ecorail aprofita les vies ferroviàries del territori i les converteix en un sistema de transport turístic pioner que uneix Callús (Bages) amb el Parc de l'Agulla de Manresa utilitzant vehicles lleugers. El projecte, que és pioner a Catalunya, vol donar un nou impuls turístic als atractius de la zona.

L'Ecorail és un projecte original i únic a Catalunya que recorre els vuit quilòmetres de distància que hi ha entre Callús i el Parc de l'Agulla de Manresa.\u00A0 L'Ecorail s'inaugurarà oficialment el dia 11 d'octubre a la plaça del Vagó de Callús (Bages) i el dia 12 es faran els viatges inaugurals. A partir d'aquesta data l'Ecorail funcionarà els diumenges i els festius quan no s'utilitzen les vies ferroviàries entre Manresa i Súria per al transport de potassa i que són propietat de Ferrocarrils de la Generalitat.

L'Ecorail del Cardener hauria d'estar en funcionament des de fa dos anys. Així ho van anunciar les autoritats locals i comarcals que van presentar-lo el maig de l'any 2007. Des de llavors s'han anat donant diferents dates per a l'inici del servei, que mai s'han acomplert.

Fins ara, s'han dut a terme actuacions en infraestructures, s'han condicionat els baixadors de Callús i el Mas de Sant Iscle i s'han senyalitzat els punts d'interès que hi ha en el recorregut. A més s'ha condicionat una àrea de descans al Mas de Sant Iscle.

Per la via hi circularan dos tipus de vehicle, el 'ciclorail' i el 'trenpat', tots dos vehicles lleugers, simples i que es desplacen a baixa velocitat. El 'ciclorail' és un bastidor metàl·lic acoblat a les vies del tren sobre el qual es col·loquen dues bicicletes. El 'trenpat' és un trenet petit am motor amb una capacitat per a set persones.

Durant el trajecte es descobreixen diferents punts d'interès turístic, històric i paisatgístic. Al punt de sortida, a Callús, s'hi ha adequat el Centre d'Acollida de Visitants en un vagó de l'any 1930 de la companyia internacional Wagon Lits que havia fet el trajecte entre París i Lisboa. En els vuit quilòmetres del recorregut es passa, entre d'altres, pel santuari de Juncadella; la masia de Les Torres, un conjunt arquitectònic de caràcter defensiu del segle XIV; el canal medieval conegut com la Sèquia, que des de llavors porta l'aigua del Llobregat fins a Manresa; l'església romànica del Mas de Sant Iscle, que actualment es dedica a la producció de vi; i el Parc de l'Agulla, el llac artificial on arriba l'aigua procedent de la Sèquia que s'ha convertit en un espai de trobada i d'oci i lleure.

El projecte, impulsat pel Consorci de Turisme del Cardener, i amb el suport econòmic de la Diputació de Barcelona, pretén donar un nou impuls als atractius turístics de la zona.

No hay comentarios: